Tråkigt? Nej tack!

När jag håller på att bli förkyld så blir jag alltid så himla rastlös! T.ex. så kände jag idag att jag ville göra en tårta. Resultat: nu står botten i ugnen och gräddas!
Jag vill även ha rent omkring mig vilket alltid leder till att jag storstädar och ikväll har jag diskat undan all disk vi hade lyckats skapa under dagen.

Receptet jag använder till min tårtbotten är en enkel sockerkakssmet som även gör sig förbaskat bra som cupcakes!
Nu är själva botten klar, otroligt nog reste den sig inte som den skulle... Så då får man göra en fuling och halvera den så man får en halvmåneformad tårta med fyra lager istället för en rund tårta med tre lager! Nu har jag inte hunnit göra något lock men det gör inget! Jag måste beställa lite grejer först innan jag kan göra just det lock jag vill testa! Tyvärr kommer inte min kära vän Katten kunna äta det locket men det får hon ta ;)
Tårtan jag börjat förbereda tänker jag fylla med jordgubbar och vaniljsmörkräm alternativt citronsmörkräm! Sen ska den garneras med vispad grädde smaksatt med vanilj. Eller om jag köper ett färdigt lock bara för att testa! Det får jag se imorgon! Nu ska jag dricka en kopp the och sen är det sängen som gäller för mig! Förkylningen SKA väck!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!